top of page
  • Zdjęcie autoraAneta Strzeszewska

Od seniorów dla najmłodszych.

Zaktualizowano: 24 sie 2019


Trzy lata temu skończyłam Autorską Szkołę Jazzu i Muzyki Rozrywkowej im. Krzysztofa Komedy w Warszawie. Jak dziś pamiętam niespodziankę w tym dniu, kiedy na koncert dyplomowy przyjechała ponad 300 kilometrów, moja kochana babcia Natalia i siostra Basia. Byli również przyjaciele.


Trzymając dyplom nie wiedziałam co dalej zrobić z tą muzyką.

Mijały dni a ja myślałam i myślałam i na myśleniu się kończyło. Pewnej jesiennej soboty spotkałyśmy się w rodzinnym domu- ja, babcia, Basia i jej synek- Staś.

Babcia chcąc uśpić maleństwo zaczęła śpiewać mu kołysankę. Nic w tym dziwnego, przecież po to są kołysanki. Sęk w tym, że ja nigdy w życiu nie słyszałam owej piosenki. Kiedy to opisuję nie brzmi to zabawnie, ale uwierzcie mi! Ultra wysokie tony babci w połączeniu

z tekstem ,, chysiały chysiały...'' doprowadzały do ataku śmiechu.


I wtedy właśnie Basia wymyśliła, abym nagrała te babcine kołysanki.

Pomysł ten wydał mi się genialny!

Złapałam bakcyla i już następnego dnia stałam przy babci z włączonym dyktafonem mówiąc

,, Babcia śpiewaj!''

Babcia śpiewała ale... w kółko to samo.


Zaczęłam więc poszukiwania innych babć, które pamiętałyby stare kołysanki.


Pierwszą podróż odbyłam do Domu Aktora Seniora w Skolimowie. Tam poznałam wspaniałego człowieka- panią Grażynę Grałek. Spotkanie to było dla mnie wyjątkowe nie tylko dlatego że było pierwsze, ale również dlatego, że pierwszy raz zetknęłam się z tak elegancką i spokojną starością.


Przez ponad rok odwiedzałam wiejskie domostwa i Domy Seniora w Polsce. Nagrywałam śpiew staruszków, zdobywając w ten sposób materiał na płytę. Ocaliłam od zapomnienia kilkadziesiąt kołysanek.


Nie wyobrażałam sobie aby zabrakło na płycie mojej babci Natalki. Myślałam o duecie wokalnym, jednak w wersji finałowej postanowiłam powrócić do mojego dzieciństwa. Babcia oprócz śpiewania, usypiała mnie czytając lub opowiadając bajki. Jedną z nich jest bajka

pt. ,,Jak baba barszcz gotowała'' którą odkąd pamiętam babcia opowiadała z pamięci.

Oto dowód:) Babcia przyjechała do studia nagrań, usiadła na krzesełku i tak jak zawsze opowiedziała całą bajkę. No stress. Nawet się nie zająknęła!


To zdjęcie stało się inspiracją dla Magdy Grabowskiej ,,Bovskiej'', która stworzyła piękne logo do mojego projektu.



Następnie nawiązałam współpracę z Wiktorem Tatarkiem, Zdzisław Kalinowskim i Kacprem Zasadą którzy stworzyli przepiękne aranżacje do ,,moich'' melodii.


Aby zdobyć fundusze chociażby na rozpoczęcie nagrań, zwróciłam się z prośbą o pomoc na portalu polakpotrafi.pl. Udało mi się zebrać pewną kwotę, trochę dołożyłam i 22 grudnia 2016 podarowałam ludziom taki oto Bożonarodzeniowy prezent.




Album został wydany przez wydawnictwo Soliton.


Płyta na całe szczęście się spodobała. Doceniło ją kilka wyjątkowych osób na łamach radia, telewizji i portali internetowych.








Szczególnie jestem dumna z tego wyróżnienia.


Oprócz tego że płytę można nabyć drogą kupna...



... tu i tam:)




... Kołysanek Niedzisiejszych można słuchać również podczas koncertów.


Zachęcamy wszystkich do zapoznania się moją płytą.







Uściski dla tych najmłodszych!



 

bottom of page